Nyfiken som en potta (som man tydligen säger på franska)

I söndags kväll blippade till i min mobil. Det var många visningar på min blogg. Jä, jä, tänkte jag, som ju inte har varit här på ett tag, och tänkte sen inte mer på det. Men. I går fullkomligt exploderade det. Jag hade fler visningar än någonsin förr – nästan dubbelt så många som tidigare dagsrekord. Ett 1,5 år gammalt inlägg har delats, gillats och kommenterats på Facebook över 1 000 gånger, majoriteten sedan i söndags kväll. Vad hände? Ni som kom och läste – är ni kvar? Hur hittade ni hit? Och jag är så vansinnigt nyfiken på vad som har sagt i dessa kommentarer (om något).

5 thoughts on “Nyfiken som en potta (som man tydligen säger på franska)

  1. Vi som är den andra mamman, som känner igen oss i varje ord skulle jag tippat på har spridit ditt inlägg. Det är skrivet på pricken i varje sann känsla man har som mamma samtidigt som att man är den andra mamman. Någon började säkert sprida din text för att inge kunskap till dem som ibland gör att vi tvingas gå i försvar om vår rätt till att vara vårt barn mamma. Det är min gissning i alla fall!
    Och inlägget är bland det bästa jag läst. Jag hittade till din blogg via “Med solsken i blick” för 1.5 år sedan som jag följt länge. Tyvärr uppdaterar du sällan, det är ingen kritik bara fakta, det är ju så det är det där med tiden som allt för sällan finns. En bra blogg har du i alla fall.
    /emma

  2. Jag fick upp inlägget i mitt facebookflöde och var så klart tvungen att gå in och läsa igen. Grymt bra och viktig text som förtjänar att delas! Kul att den blivit läst av så många
    /Nylsa

Leave a Reply

